یکشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۶

حرف مردم

آخرین اخبار

برادران عالمیان راهی چک شدند

بزرگان دغدغه انتخاب شهردار اصفهان را دارند/لزوم بازنگری گزینه‌ها

واکنش کانون کارگردانان در واکنش به تحریم «زادبوم»

راهکارهای بهزیستی برای پیشگیری از آزار جنسی کودکان

شهره سلطانی: فرصت بازیگری به امثال من نمی‌رسد

وزارت نفت دوباره به &#۱۷۱;زنگنه&#۱۸۷; رسید

ضیا هاشمی به عنوان سرپرست وزارت علوم معرفی می‌شود

دختر پومسه کار ایران از رسیدن به مدال بازماند

ظریف، بار دیگر سکان دار دستگاه دیپلماسی شد

یک بدعت جدید در رابطه مجلس و وزارتخانه‌های اقتصادی/ افتخار می‌کنم نمایندگان مجلس را استخدام کنم

گسترش مراکز یادگیری محلی کلید حل مشکلات سوادآموزی است

کشف ۱۳۸۳ کالای پزشکی از بدن ۳ مسافر زن!

واکنش کانون کارگردانان در واکنش به تحریم «زادبوم»

&#۱۷۱;کرباسیان&#۱۸۷; وزیر امور اقتصادی و دارایی شد

پرسپولیس امروز دو جلسه تمرین می‌کند

&#۱۷۱;عروس&#۱۸۷; پرس تی وی به سلیمانیه عراق می‌رود

امارات از انقلاب های معکوس در جهان عرب حمایت کرده است

مقایسه آرای وزرای دو کابینه حسن روحانی/ ۶ وزیر رایی بیش از قبل کسب کردند

چه کسی بهتر از منصوریان برای استقلال وجود دارد؟

حکم بازداشت نتانیاهو صادر شد

چرا خودروی وارداتی گران شد؟

واریز ٧٦ میلیارد ریال به حساب معلمان بازنشسته عضو صندوق ذخیره فرهنگیان در اردیبهشت و خرداد

رای اعتماد مجلس به ۱۶ وزیر پیشنهادی/ بیطرف افتاد

شما نظر بدهید/ آیا تسهیلات ۱۵میلیون تومانی خرید خودرو کافی است؟

طرح جدید قوه‌قضاییه برای پرونده‌های تصادفات رانندگی

بدن دختر ۱۳ ساله قابلیت بارداری ندارد

سازمان ملل برای پایان محاصره منزل آیت‌الله قاسم دخالت کند

خاخام یهودی: اروپا از دست رفته است، یهودیان مهاجرت کنند

اعلام مصوبات جلسه ۵۷۸ هیات انتخاب و خرید کتاب

برگزاری جشن ملی صنعت چاپ در ۳۰ استان کشور

ضعف وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم پیری است /همه گزینه ها رای می آورند

عواقب «اعتماد به امریکا» از سرنوشت مصدق تا مرسی

آتش سوزی در پاساژ روبروی تالار بورس

مدیریت یکپارچه شهری در ایران معنا ندارد/ می‌توانیم تهران را با مترو به شمال متصل کنیم

از بسته شدن پرونده متروی تهران تا تراکم فروشی فله‌ای در دهه ۷۰

«باغ کتاب» کتابفروشی نیست/ دسترسی به کتاب را آسان کنیم

پسری که همکلاسی اش را با ساطور کشت درآخرین جلسه محاکمه : به جوانی ام رحم کنید!

ترامپ تظاهرات کنندگان ضدنژادپرستی بوستون را اخلالگر نامید

گدایی که با هواپیما سفر می‌کند!

پرهیز از حاشیه و تلاش برای وفاق و همدلی

۱۵۰ گواهینامه آتش نشان داوطلب در کرمان صادر شد

چرایی نیاز مسکو به برقراری آتش‌بس در مرکز سوریه

گلایه عبدالله کوثری از وضعیت نامساعد بازار نشر/ بازار کتاب برای خوانندگان غیرقابل اعتماد شده است

کاسبان چهارراه استانبول، چشم‌انتظار وزرای تازه‌نفس

خواننده رپ به قتل ناپدری‌ خود اعتراف کرد

سقف وام تعمیر مسکن چقدر است؟

مقایسه امنیت روانی در بین جوانان شاغل و بیکار

سرانه‌ مصرف اسباب‌بازی در کشور زیر ۵ دلار در سال است

کد خبر: ۸۴۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۳/۲۹
عضو هیات انتخاب ششمین جشنواره فیلم شهر

ساخت فیلم با موضوع شهر سخت، طاقت فرسا و مشکل است

سعید عقیقی گفت: در ایران ساخت فیلم با موضوع شهر سخت، طاقت فرسا و مشکل است، زیرا هیچ دکور تخصصی در این زمینه نداریم و همه فضاها باید فضای واقعی شهر باشد. در عین حال امکانات فیلمبرداری بسیار کم است.
ساخت فیلم با موضوع شهر سخت، طاقت فرسا و مشکل است,

به گزارش خبرگزاری فارس، سعید عقیقی «عضو هیات انتخاب ششمین جشنواره فیلم شهر» گفت: در ایران ساخت فیلم با موضوع شهر سخت، طاقت فرسا و مشکل است، زیرا هیچ دکور تخصصی در این زمینه نداریم و همه فضاها باید فضای واقعی شهر باشد. در عین حال امکانات فیلمبرداری بسیار کم است. هماهنگی نیروهای که می توانند در بحث امنیت گروه های فیلمبرداری و گرفتن نماهای مناسب کمک کنند، خیلی ضعیف است. اتفاقی که در این فیلم ها می افتد این است که شهر معضلات بسیاری دارد و این معضلات اگر جنبه اجتماعی داشته باشد این ایراد را به آن وارد می کنند که تلخی های جامعه را نشان می دهد.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه جشنواره موضوعی است محدودیت بسیاری برای برگزار کنندگان در بخش بین الملل ایجاد شده است و انتخاب را سخت می کند. مسلما تفاوت هایی میان فیلم ها و کاستی هایی در انتخاب آنها وجود دارد زیرا این نوع فیلم‌ها مختص جشنواره ساخته نشده است.

عضو هیئت انتخاب بخش بین الملل جشنواره فیلم شهر ادامه داد: در واقع جشنواره فیلم شهر سعی دارد دایره امکانات و ظرفیت های خود را وسیع تر کند و جایی برای فیلم‌های بین الملل باز کند، البته به اعتقاد من رخداد هر جشنواره ای در کشور باعث ایجاد فضای فرهنگی می شود که این حرکت خود به خود مثبت است.

عقیقی به ضرورت برگزاری جشنواره ها در کشور اشاره کرد و گفت: حقیقت امر این است که اگر تمام جشنواره ها در هم ادغام شوند، چه از لحاظ بودجه و چه از لحاظ هماهنگی نیروهای سرمایه گذار (کسانی که در این سیستم برنامه ریزی می کنند) می توانیم جشنواره موضوعی گسترده ای داشته باشیم به نوعی بازخورد خوبی دریافت خواهیم کرد. من همیشه در تمام جسلسات نقد این مثال را می زنم که بهتر است به جای اینکه دو هزار دکه داشته باشیم 5 کمپانی داشته باشیم. این کمپانی باعث می شود ارتباطات بین المللی درستی داشته باشیم و ظرفیت های بیشتری از نیروی انسانی و سرمایه کاری را به کار بگیریم و بازده بیشتری دریافت کنیم.

این فیلنامه نویس درباره ارزیابی آثار بخش بین الملل جشنواره فیلم شهر، تصریح کرد: به اعتتقاد من ارزیابی آثار بین الملل خیلی پیچیده است باید با دقت تمام داوری شود که چه نوع فیلم هایی قابل نمایش هستند! یا این فیلم ها به لحاظ کیفی چه ارزشی دارند! یا این نوع فیلم های بین الملل با فرهنگ ما همخوانی دارد و مناسب نمایش دادن در ایران هست یا خیر.

به گفته عقیقی، از سختترین تصمیمات برای انتخاب اثر بخش بین الملل این است که گاهی با این موضوع مواجه می شویم که کارگردانان خارجی به مسائلی توجه دارند که امکان دارد آن مسئله دغدغه فرهنگی ما نباشد. در درجه بعد هماهنگی موضوع و فرم بسیار مهم است، که به اعتقاد من قدم اول در فیلم پرداخت «فرم» است، یعنی اگر فیلمی به لحاظ فرم خوب باشد قابلیت این را دارد که در جشنواره اکران شود.

وی به مشکلات ساخت فیلم در زمینه شهری اشاره کرد و گفت: در ایران ساخت فیلم با موضوع شهر سخت، طاقت فرسا و مشکل است، زیرا هیچ دکور تخصصی در این زمینه نداریم و همه فضاها باید فضای واقعی شهر باشد. در عین حال امکانات فیلمبرداری بسیار کم است. هماهنگی نیروهای که می توانند در بحث امنیت گروه های فیلمبرداری و گرفتن نماهای مناسب کمک کنند، خیلی ضعیف است. اتفاقی که در این فیلم ها می افتد این است که شهر معضلات بسیاری دارد و این معضلات اگر جنبه اجتماعی داشته باشد این ایراد را به آن وارد می کنند که تلخی های جامعه را نشان می دهد .

عقیقی به اصطلاح سیاه نمایی که عده ای از منتقدان به کار می برند اشاره کرد و توضیح داد: عده ای از واژه سیاه نمایی در جملات انتقادی خود به کار می برند که باید بگویم این اصطلاح را اولین بار موسولینی از آن استفاده کرد و ای کاش این واژه از ادبیات حذف شود. زیرا ما یکسری اصطلاحات داریم که نمی دانیم منشاء آنها از کجا آمده اما به اشتباه از آنها استفاده می کنیم. (موسولینی معتقد بود تمام نیروهای مخالفش دارند سیاه نمایی می کنند و این اصطلاح را به کار می برد زیرا طرفداران موسولینی پیراهن های سیاه به تن می کردند،او میگفت کسانی هستند که در ظاهر از ما طرفداری می کنند ولی در واقع مشکلات اجتماع را نشان می دهند و بر علیه ما صحبت می کنند و در واقع آنها سیاه نمایی می کنند یعنی جزء پیراهن سیاه های ما نیستند ولی تظاهر می کنند جزء ما هستند).

وی ادامه داد: شما تصور کنید که بهترین فیلم های تاریخ سینمای جهان از آن رو که واقعیت جامعه شان را نشان داده اند، اصطلاح سیاه نمایی را به آنها بدهیم. به عنوان مثال زمانی که آثار ویکتوریا دسیکا، ویسکونتی، فیلم های مکتب موج نو و آثار پازولینی را تماشا می کنیم، بگوییم آنها سیاه نمایی کردند، خب فرض کنید اگر آن نظام فکری در ایتالیا هم همین عقیده را داشت و جلوی نمایش فیلم ها را میگرفت بخش قابل توجه ای از مکاتب فکری منتصب به واقع گرایی فیلم از دست می رفت. 

انتهای پیام/

برچسب ها:



نظر شما
نام:
ایمیل:  
وب سایت:
نظر*: