چهارشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۷

حرف مردم

آخرین اخبار

سرنوشت مبهم کودک ربوده شده در حرم امام رضا (ع)

وعده‌های اقتصادی روحانی چه سرنوشتی پیدا کردند؟/ انتقاد از واردات نعش‌کش به کشور!/ کشف تخلفات برنده یک مناقصه بزرگ

چرا زمین مانند مریخ قرمز نیست؟

توصیه توکلی به روحانی: سراغ رقبایت برو تا دلخوری‎ها رفع شود

انتقال جلسات کابینه امنیتی اسرائیل به زیر زمین!

بریتیش پترولیوم انگلیس هم از ایران رفت

شرکت‌های آلمانی از عواقب خروج ترامپ از برجام در امان نیستند/ خسارت میلیون‌ها اروپایی به واسطه تحریم‌های روسیه

تحلیل واشنگتن پست درباره مطالبات ترامپ از ایران

روزنامه اصولگرا:منتجب نیا بخاطر فشار حسین کروبی،از حزب اعتمادملی رفت

واکنش به شایعه تصادف علی دایی

واردات میلیاردی یک محصول غیر ضروری

سرنوشت مرد افغانی که بعد از تعرض به زن ایرانی،او را کشته است، به قسم خوردن کشیده شد

آغاز رزمایش «کوبالت-۲۰۱۸» در آلماتی»/چین میزبان وزرای فرهنگ سازمان همکاری شانگهای

دو کاری که باید برای حفظ برجام انجام داد

آمریکایی‌ها ایران را با کشورهای عربی اشتباه گرفتند/از ۱+۵ تا ۱+۴

مقاله مهم تئوریسین اصلاح طلبان/حجاریان،الگوی «فشار ازپایین،چانه‌زنی در بالا» را تبیین ایدئولوژیک کرد

بزک اروپا در برجام و تلاش برای انتشار اخبار جعلی علیه روسیه

جزئیات دوره جدید ثبت نام خبرنگاران افتخاری راهیان نور

دستاوردهای مذاکرات سیاسی «آستانه ۹» درباره سوریه

تمدید بحران در ونزوئلا

قلعه‌نویی امروز سرمربی سپاهان می‌شود؟

قیمت نان تغییر می‌کند؟

غفوری و حسینی ۹۹ درصد به جام جهانی می‌روند، کی‌روش به آنها نیاز دارد/ سرمربی تیم ملی به این بازیکنان استراحت داده است و مسئله خاصی نیست

فرصت خدعه به دشمن در پیچ پایانی برجام/ دولت می‌خواهد احتمالات بعید را تجربه ‌کند

ترکیه، فرانسه یا آلمان مکان اردوی تدارکاتی یاران طارمی

کد خبر: ۱۲۹۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۱/۳۱

عادات تغذیه‌ای که اضطراب را کاهش می‌دهند

جامعه > سلامت - ایسنا نوشت: اضطراب یکی از شایع‌ترین مشکلات سلامت روان است و تقریبا احتمال ابتلای تمامی افراد به آن وجود دارد.

                عادات تغذیه‌ای که اضطراب را کاهش می‌دهند
            ,

طبق اعلام انجمن افسردگی و اضطراب آمریکا، ۴۰ میلیون نفر از مردم این کشور درگیر این عارضه روانی هستند. به طور معمول این مشکل با روان درمانی و گاهی اوقات مصرف دارو درمان می‌شود.

علاوه بر این، در برخی از مطالعات آمده است مصرف یا پرهیز از برخی مواد غذایی و عادات تغذیه‌ای می‌تواند علائم اضطراب را بهبود دهد.

سایت مدیکال دیلی به برخی از راهکارهای کاهش اضطراب اشاره کرده که عبارتند از:

افزایش دریافت منیزیم: نتایج یک بررسی نشان داد رژیم‌های غذایی که میزان منیزیم آن پایین است موجب اضطراب در موش‌ها می‌شود. همچنین بر تاثیر این ماده معدنی در بهبود سلامت قلب، تسکین علائم افسردگی، میگرن و سندرم پیش از قاعدگی تاکید شده است. برای پیشگیری‌ از مبتلا شدن به کمبود منیزیم باید سبزیجات برگی در رژیم غذایی گنجانده شود. از دیگر منابع غذایی حاوی منیزیم می‌توان به بادام و آووکادو اشاره کرد.

مصرف به اندازه شکلات تلخ: شکلات تلخ حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که عملکرد مغز را بهبود می‌دهند. در بسیاری از مطالعات آمده است این خوراکی به طور چشمگیری سطح سروتونین را افزایش داده و میزان هورمون‌های استرس را کاهش می‌دهد.

خودداری از حذف وعده‌های غذایی اصلی: داشتن برنامه غذایی منظم به خصوص در افراد مستعد افسردگی و اضطراب حائز اهمیت است. انتظار طولانی مدت برای صرف وعده غذایی یا حذف وعده صبحانه به نامنظم شدن سطح قند خون منجر می‌شود که می‌تواند بروز احساسات شبه‌اضطرابی را به دنبال داشته باشد.

حفظ آب بدن در طول روز: در حالیکه از دست دادن آب بدن به خودی خود موجب اضطراب نمی‌شود اما می‌تواند آن را تشدید کند. حفظ آب بدن علاوه بر آنکه کمک می‌کند فرد احساس تازگی داشته باشد مصرف مایعات برای تنظیم دمای بدن، حفظ عملکرد بدن و سطح انرژی لازم است.

خودداری از مصرف فست فودها: مطالعه انجام شده در سال ۲۰۱۷ نشان داد مصرف فست فودها به طور فزاینده‌ای مشکلات روانی را در افراد زیر ۳۰ سال افزایش می‌دهد. زمانیکه این خوراکی‌ها به طور مرتب مصرف شود می‌تواند موجب التهاب‌های مرتبط با اضطراب شود.

عدم وابستگی به مصرف مواد قندی یا کافئین: کودکان به طور ویژه در برابر تاثیرات مواد قندی که شامل اضطراب می‌شود آسیب پذیر هستند. کافئین بخصوص زمانیکه در شکل نوشیدنی‌های انرژی‌زا مصرف شود به بروز فاکتورهای خطرزای مرتبط با اضطراب کمک می‌کند.

۴۷۴۷

برچسب ها:



نظر شما
نام:
ایمیل:  
وب سایت:
نظر*: