سه شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۷

حرف مردم

آخرین اخبار

غفوری و حسینی ۹۹ درصد به جام جهانی می‌روند، کی‌روش به آنها نیاز دارد/ سرمربی تیم ملی به این بازیکنان استراحت داده است و مسئله خاصی نیست

فرصت خدعه به دشمن در پیچ پایانی برجام/ دولت می‌خواهد احتمالات بعید را تجربه ‌کند

ترکیه، فرانسه یا آلمان مکان اردوی تدارکاتی یاران طارمی

تعداد نمایندگان آذربایجان‌شرقی در مجلس به ۲۱ نفر می‌رسد

رئیس پارلمان قزاقستان به مسکو سفر کرد

انصاری در دوراهی پرسپولیس و پیشنهادهای خارجی

الدحیل به جای المساکنی یک مهاجم سطح بالا جذب می‌کند

سقوط یک جرثقیل دیگر در مسجدالحرام+ عکس

قایقرانی در کویر؛ ممکن اما گرفتار در آبشاری از کم‌لطفی‌ها

درمانگاه‌های تخصصی دیابت تأسیس و راه اندازی می‌شوند

تألیف ۳۸ هزار عنوان کتاب مرتبط با قرآن کریم بعد از انقلاب اسلامی/ جمهوری اسلامی با تمام توان در خدمت قرآن کریم بوده است

تعداد نمایندگان آذربایجان‌شرقی در مجلس به ۲۱ نفر می‌رسد

رئیس پارلمان قزاقستان به مسکو سفر کرد

ملی‌گرایان یونان شهردار تسالونیکی را کتک زدند

پنجمین جشنواره فیلم‌های مازوخیستی ایران در کلن!

تعلیق جنگ تجاری آمریکا و چین

بازخوانی سابقه بدعهدی امریکا در بیانیه‌ الجزایر

خواص و موارد استفاده روغن لیموترش

نورافکن: دلم برای استقلال تنگ می‌شود/ در تیم منصوریان بیشتر اجازه نفوذ داشتم

بهاره رهنما:از تلگرام می روم چون منطقی نیست وقت مان را صرف وصل و بعد التماس به فیلترشکن کنیم

وقتی سراغ دوستم رفتم، دیدم دارد با همسرم می رقصد!/چشم شوهرم که به من افتاد کتکم زد

رفتارهای قالیباف، شدیدا به احمدی نژاد شباهت پیدا کرده است

عامل قتل وکیل در لنگرود دستگیر شد

جشنواره گل میلان در هفته پایانی سری A

پایان راه تورس و اتلتیکو با دبل و رتبه دومی لالیگا

چگونه آلرژی فصلی را درمان کنیم؟

برای رفع خستگی بدن چه کنیم؟

اضافه شدن مدل دیزلی به طیف موتور های لکسوس LX +عکس

بیایید به کی‌روش اعتماد کنیم؛ به احترام تیمی که باید موفق شود

آخرین وضعیت پرونده مردی که همسرش را کشت/دادگاه مهدورالدم بودن زن را بخاطر رابطه نامشروع پذیرفت

آن زن گفت من کلفت خانه می شوم؛فقط برای شوهرم بچه بیاور/حالا شوهر وهووام بچه ام را دزدیده اند

گل‌عنبری: هدف ترامپ، اجبار برای یک توافق تحمیلی است

زیباکلام:آنقدر ثروتمندهستم که به حقوق دانشگاه نیاز نداشته باشم/می روم و پشت سرم را هم نگاه نمی کنم

قتل خانم وکیل در برابر دادگستری با سلاح شکاری

اروپا به تضمین‌هایش فکر کند

بررسی اثرات حکمرانی خوب بر ارتباط بین وفور منابع و توسعه مالی در کشورهای نفتی

خوی استکباری آمریکا و مقاومت در برابر جامعه بین الملل

صف‌آرایی‌ها در پارلمان عراق؛ رقابت برای نخست‌وزیری و ورود به کابینه

حاضران و غایبان اجلاس سران سازمان همکاری های اسلامی

کد خبر: ۱۲۸۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۲۲

تغییر ساعت برای سلامتی مضر است!

 						تغییر ساعت برای سلامتی مضر است! 					,

جدیدترین مطالعه محققان دانشگاه "کلرادو" نشان می‌دهد که تغییر ساعت تابستانی موجب بروز اختلالات سلامتی می‌شود.

به گزارش ایسنا، تازه‌ترین تحقیقات محققان دانشگاه کلرادوی آمریکا نشان می‌دهد تغییر ساعت می‌تواند باعث بروز علائم اضطراب، افسردگی و حملات قلبی شود.

به نقل از تک‌تایمز، تغییر ساعت تابستانی نزدیک است، چرا که با آغاز فصل بهار ساعت رسمی کشور ما هم به مانند بسیاری از کشورهای غربی یک ساعت به جلو کشیده می‌شود. اگر چه که یک ساعت، تفاوت بزرگی نیست، اما حتی از دست دادن یک ساعت خواب می‌تواند مسائل سلامتی بسیاری را برای مردان، زنان و کودکان ایجاد کند.

جدیدترین مطالعه محققان دانشگاه "کلرادو" نشان می‌دهد که تغییر ساعت تابستانی موجب بروز اختلالات سلامتی می‌شود.

با اینکه این روش توسط اکثر کشورهای جهان مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، اما تغییر ساعت تابستانی در بین کشورهای غربی فراگیر است.

تغییر ساعت تابستانی یا صرفه‌جویی در زمان نور روز (DST) که در بیشتر کشورها با نام ساعت تابستانی نامیده می‌شود، به تغییر ساعت در منطقه‌های زمانی گفته می‌شود که موجب طولانی‌تر شدن روز در عصر و کوتاه‌تر شدن آن در صبح می‌شود.

این تغییر معمولا در ابتدای بهار هر سال انجام و در پاییز نیز به حالت عادی بازگردانده می‌شود.

بسیاری از کشورها برای بهینه‌سازی مصرف انرژی در فصل بهار و تابستان ساعت رسمی کشورشان را قدری(معمولا یک ساعت) به جلو می‌کشند، تا ساعات بیشتری از روز با ساعات کاری همخوانی داشته باشد و در ساعات کمتری از روز، نیاز به مصرف انرژی برای تامین روشنایی وجود داشته باشد.

ایده ابتدایی این تغییر در دوران مدرن در سال 1895 توسط "جرج ورنون هادسون" مطرح شد و برای اولین بار در زمان جنگ جهانی اول به اجرا درآمد.

بسیاری از کشورها در زمان‌های متفاوت از این شیوه استفاده کرده‌اند. پس از بحران انرژی در دهه 1970 میلادی، ساعت تابستانی به صورت گسترده مورد استفاده قرار گرفت و تا امروزه نیز در آمریکای شمالی و اروپا استفاده می‌شود.

این عمل هم مورد ستایش و هم مورد انتقاد قرار گرفته‌است. به دلیل بهره‌برداری از زمان پس از ساعات کاری، افزوده شدن طول روز پیش از عصر به سود خرده‌فروش‌ها، مسابقات ورزشی و دیگر فعالیت‌ها می‌باشد، اما می‌تواند برای برنامه‌های سرگرمی و دیگر برنامه‌های مرتبط مشکل ایجاد کند.

در حالی که هدف ابتدایی تغییر ساعت تابستانی کاستن مصرف انرژی در ساعات اوج مصرف و کاهش استفاده از لامپ رشته‌ای بوده است، اما شیوه‌های گرمایش و سرمایش مدرن تا حدود زیادی متفاوت است و به همین دلیل تحقیق در مورد چگونگی تاثیر این شیوه بر مصرف انرژی اغلب محدود و متناقض است.

تغییر ساعت تابستانی امروزه با چالش‌های دیگری نیز روبرو شده است و موجب پیچیده‌تر شدن حفظ زمان موجب اختلال در ملاقات‌ها، پرداخت صورت‌حساب‌ها، حسابرسی، تجهیزات پزشکی و تجهیزات سنگین و همچنین الگوی خواب افراد می‌شود.

یک گروه از محققان دانشگاه "کلرادو" در مطالعه اخیر کشف کردند حداقل 25 درصد بزرگسالان بیشتری در همان هفته دچار حملات قلبی می‌شوند.

افرادی که بیش از 65 سال سن دارند و افرادی که مبتلا به سرطان هسند، در معرض خطر ابتلا به حمله قلبی یا سکته قلبی بعد از تغییر ساعت هستند.

روانشناسان بالینی معتقدند که این موضوع به این دلیل است که مردم برای یادگیری چگونگی مطابقت با ساعت جدید با دشواری مواجه می‌شوند.

طبق گفته محققان، این دشواری‌ها شامل محرومیت از خواب می‌شود که همین بی‌خوابی منجر به علائم اضطراب، افسردگی و حتی کج‌خلقی و زودرنجی می‌شود.

دکتر رون کرامر، مدیر پزشکی مرکز اختلالات خواب "کلرادو" گفت: تغییر ساعت با از دست دادن اجباری یک ساعت خواب و تغییر در برنامه خواب همراه است که گاهی می‌تواند به اختلال در عملکرد روزانه منجر شود.

وی افزود: این مشکل به طرز شگفت‌آوری می‌تواند تا یک یا دو هفته در بعضی از افراد، به ویژه افرادی که عادت به شب‌بیداری دارند، ادامه یابد.

پس بهترین راه برای مقابله با تغییر ساعت تابستانی چیست؟

با خواب‌آلودگی تصمیمات مهم نگیرید

کارشناسان توصیه می‌کنند هنگامی که احساس کمبود خواب می‌کنید، تصمیمات مهم زندگی نگیرید. همچنین توصیه می‌شود رایانه‌ها، گوشی‌های هوشمند و تلویزیون‌ها را خاموش کنید، زیرا نور می‌تواند کیفیت خواب را تحت تاثیر قرار دهد.

فعال باشید

راه رفتن، دویدن یا دوچرخه‌سواری و در کل انجام فعالیت فیزیکی در طول روز، به شما در خوابیدن در اوایل شب کمک خواهد کرد. فقط قبل از رفتن به رختخواب مطمئن شوید که تمرینات را زود به پایان رسانده‌اید تا زمان زیادی برای استراحت وجود داشته باشد.

از رانندگی بپرهیزید

افرادی که احساس خواب‌آلودگی یا کم‌خوابی دارند، باید در هفته اول تغییر ساعت تابستانی تا آنجایی که می‌توانند از رانندگی پرهیز کنند.

"وارن استنلی"، کمیسر گشت‌زنی کالیفرنیا می‌گوید: رانندگی با خواب‌الودگی می‌تواند به همان اندازه خطرناک باشد که رانندگی تحت تاثیر الکل خطرناک است.

وی افزود: خواب‌آلودگی توانایی قضاوت، عملکرد و زمان واکنش درست را مانند الکل و مواد مخدر تضعیف می‌کند. استراحت روزانه کافی، بهترین سپر دفاعی شما در برابر احتمال برخورد و تصادف است.

برچسب ها:



نظر شما
نام:
ایمیل:  
وب سایت:
نظر*: