سه شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۷

حرف مردم

آخرین اخبار

غفوری و حسینی ۹۹ درصد به جام جهانی می‌روند، کی‌روش به آنها نیاز دارد/ سرمربی تیم ملی به این بازیکنان استراحت داده است و مسئله خاصی نیست

فرصت خدعه به دشمن در پیچ پایانی برجام/ دولت می‌خواهد احتمالات بعید را تجربه ‌کند

ترکیه، فرانسه یا آلمان مکان اردوی تدارکاتی یاران طارمی

تعداد نمایندگان آذربایجان‌شرقی در مجلس به ۲۱ نفر می‌رسد

رئیس پارلمان قزاقستان به مسکو سفر کرد

انصاری در دوراهی پرسپولیس و پیشنهادهای خارجی

الدحیل به جای المساکنی یک مهاجم سطح بالا جذب می‌کند

سقوط یک جرثقیل دیگر در مسجدالحرام+ عکس

قایقرانی در کویر؛ ممکن اما گرفتار در آبشاری از کم‌لطفی‌ها

درمانگاه‌های تخصصی دیابت تأسیس و راه اندازی می‌شوند

تألیف ۳۸ هزار عنوان کتاب مرتبط با قرآن کریم بعد از انقلاب اسلامی/ جمهوری اسلامی با تمام توان در خدمت قرآن کریم بوده است

تعداد نمایندگان آذربایجان‌شرقی در مجلس به ۲۱ نفر می‌رسد

رئیس پارلمان قزاقستان به مسکو سفر کرد

ملی‌گرایان یونان شهردار تسالونیکی را کتک زدند

پنجمین جشنواره فیلم‌های مازوخیستی ایران در کلن!

تعلیق جنگ تجاری آمریکا و چین

بازخوانی سابقه بدعهدی امریکا در بیانیه‌ الجزایر

خواص و موارد استفاده روغن لیموترش

نورافکن: دلم برای استقلال تنگ می‌شود/ در تیم منصوریان بیشتر اجازه نفوذ داشتم

بهاره رهنما:از تلگرام می روم چون منطقی نیست وقت مان را صرف وصل و بعد التماس به فیلترشکن کنیم

وقتی سراغ دوستم رفتم، دیدم دارد با همسرم می رقصد!/چشم شوهرم که به من افتاد کتکم زد

رفتارهای قالیباف، شدیدا به احمدی نژاد شباهت پیدا کرده است

عامل قتل وکیل در لنگرود دستگیر شد

جشنواره گل میلان در هفته پایانی سری A

پایان راه تورس و اتلتیکو با دبل و رتبه دومی لالیگا

چگونه آلرژی فصلی را درمان کنیم؟

برای رفع خستگی بدن چه کنیم؟

اضافه شدن مدل دیزلی به طیف موتور های لکسوس LX +عکس

بیایید به کی‌روش اعتماد کنیم؛ به احترام تیمی که باید موفق شود

آخرین وضعیت پرونده مردی که همسرش را کشت/دادگاه مهدورالدم بودن زن را بخاطر رابطه نامشروع پذیرفت

آن زن گفت من کلفت خانه می شوم؛فقط برای شوهرم بچه بیاور/حالا شوهر وهووام بچه ام را دزدیده اند

گل‌عنبری: هدف ترامپ، اجبار برای یک توافق تحمیلی است

زیباکلام:آنقدر ثروتمندهستم که به حقوق دانشگاه نیاز نداشته باشم/می روم و پشت سرم را هم نگاه نمی کنم

قتل خانم وکیل در برابر دادگستری با سلاح شکاری

اروپا به تضمین‌هایش فکر کند

بررسی اثرات حکمرانی خوب بر ارتباط بین وفور منابع و توسعه مالی در کشورهای نفتی

خوی استکباری آمریکا و مقاومت در برابر جامعه بین الملل

صف‌آرایی‌ها در پارلمان عراق؛ رقابت برای نخست‌وزیری و ورود به کابینه

حاضران و غایبان اجلاس سران سازمان همکاری های اسلامی

رابطه شرکت در کلاس‌های حفظ و قرائت قرآن با سبک زندگی مادران ‏

علی دایی در حمایت از تیم ملی چه نوشت؟

قول آزاده نامداری درباره کمپین "خانم گزارشگر"

حدیث روز/ سخن امام علی(ع) درباره نرم‌خویی و ملایمت پرهیزکاران

نماینده کازرون: برخی مسئولان تهرانی در اغتشاشات اخیر دست داشتند!/ دو اعتراف شکوری‌راد درباره روحانی و دختران خیابان انقلاب

کد خبر: ۱۲۴۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۲۶

بایدها و نبایدها در وعده صبحانه

افرادی که مشکل وزن یا بیماری‌های متابولیک مثل کبد چرب و دیابت دارند چربی و کالری اضافه دریافت می‌کنند، بهتر است از مصرف مواد غذایی شیرین در صبحانه خود پرهیز کنند.
بایدها و نبایدها در وعده صبحانه,

به گزارش مشرق، یک متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی درباره مواغذایی ضروری در وعده صبحانه و موادی که بهتر است در این وعده مصرف نشود، توضیح داد:

دکتر تیرنگ رضا نیستانی درباره وعده صبحانه با بیان اینکه مطالعات مختلف نشان می‌دهد که وعده صبحانه باید حتما خورده شود، اظهارکرد: صبحانه بر ابعاد مختلف سلامتی ازجمله وزن و کارایی جسمی و ذهنی و بازدهی فرد آثار مثبتی دارد.

وی ادامه داد: صبحانه در دانش‌تغذیه به لحاظ ترکیب اجزایی دارد، بخش مهمی از صبحانه مربوط به گروه غلات است که می‌تواند کالری بدن را تامین کند.

این متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی با اشاره به اینکه در کشور ما نان در وعده صبحانه مصرف می‌شود، بیان کرد: در استان گیلان به‌خصوص افراد قدیمی‌تر در وعده صبحانه برنج می‌خورند که می‌تواند مفید باشد. همچنین در صبحانه باید منبع پروتیئن وجود داشته باشد که پنیر منبع بسیار غنی پروتئین است،‌همچنین عدسی و تخم مرغ هم منابع خوب پروتئین در صبحانه هستند.

بیشتر بخوانید:

چرا نباید در وعده صبحانه "پنیر" خورد؟

وی با بیان اینکه با اشاره به لزوم مصرف لبنیات به‌ویژه شیر در وعده صبحانه، بیان کرد: برخی افراد قدیمی‌تر که به آثار سلامت‌بخش ماست بر بدن معتقدند این ماده غذایی را در صبحانه مصرف می‌کنند.

عضو انستیتو تحقیقات تغذیه کشور با اشره به مصرف مواد غذایی شیرین مانند کره، مربا، خامه، و سرشیر، عنوان کرد: در این مواد به‌خصوص خامه و سرشیر ویتامین‌های محلول در چربی مانند ویتامین « آ» یافت می‌شود، از سوی دیگر این مواد به دلیل داشتن چربی و کالری بالا مضراتی نیز دارد، به بیان دیگر افرادی که مشکل وزن یا بیماری‌های متابولیک مثل کبد چرب و دیابت دارند چربی و کالری اضافه دریافت می‌کنند، بهتر است از مصرف مواد غذایی شیرین در صبحانه خود پرهیز کنند.

وی با تاکید بر اینکه مصرف سبزیجات در صبحانه خوب است، اضافه کرد: برخی افراد نان و پنیر را با سبزی یا خیار وگوجه می‌خورند که این مواد غذایی با تامین ویتامین «سی» و آنتی‌اکسیدان‌های دیگر می‌تواند به سلامت تغذیه فرد کمک کند، همچنین برخی همراه با نان و پنیر و گردو می‌خورند اما این ماده کالری بالایی داشته و منبع غنی انرژی است لذا باید در مصرف آن جانب اعتدال رعایت شود،‌بنابراین  مصرف دو عدد گردو در وعده صبحانه کافی است.

مصرف سوسیس و کالباس به عنوان محرک اشتها

این استاد دانشگاه با تاکید براینکه  آب‌میوه، کیک، کلوچه و شیرکاکائو صبحانه نبوده و تنقلاتی هستند که به جای صبحانه مصرف می‌شوند، اظهار کرد: کورن فلکس‌ها غلات صبحانه‌ای هستند که می‌توانند گزینه خوبی برای صبحانه باشند اما این ماده انواع مختلفی دارند بهترین نوع آن کورن‌فلکس‌هایی هست که شکر افزوده نداشته و فیبر زیاد دارند و اگر میوه خشک نیز داشته باشند، بسیار مناسب است.

وی خاطرنشان کرد: کورن‌فلکس به ویژه برای افرادی که نگران وزن خود هستند و ورزشکاران می‌تواند بخشی از صبحانه باشد، همچنین از آنجا که هر فرد در طول روز باید ۳ تا ۵ بار مصرف میوه داشته باشد، مصرف یک واحد میوه در وعده صبحانه عادت پسندیده‌ای است و می‌تواند به حفظ سلامت و شادابی فرد کمک کند.

این متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی با بیان اینکه مصرف مواد غذایی مانند کوکو و کتلت در صبحانه خوب بوده و به‌خصوص برای کودکانی‌ که تمایلی به خوردن صبحانه ندارند می‌تواند به عنوان عامل ترغیب، مفید باشد، تصریح کرد: من با مصرف سوسیس و کالباس مخالفتی ندارم به شرط آنکه اولا مصرف این مواد غذایی زیاد نبوده و همچنین سوسیس و کالباس مصرفی از انواع مرغوب که چربی کمتری دارند یا  گیاهی باشد،‌ این مواد غذایی می‌تواند به عنوان محرک اشتها برای افرادی که صبحانه‌خور نیستند به کار رود.

منبع: طبنا

برچسب ها:



نظر شما
نام:
ایمیل:  
وب سایت:
نظر*: