پنج شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۶

حرف مردم

آخرین اخبار

کیهان:ازسال۸۴تا۹۳تنها۵۰۰تلفات درسوانح هوایی داشتیم،۲۱۹۰۰۰در سوانح جاده ای/پس خریدهواپیمااولویت ندارد

کرامت انسانی: راهی برای دفاع از حق های غیرقابل اسقاط

اثر آزادی اقتصادی بر عملکرد بانک‌ها در ایران

اعتماد:شایعات کناره گیری شهردار تهران،کار کسانی است که از شفاف شدن دوران۱۲ساله قالیباف نگرانند

بادامچیان:احمدی‌نژاد ثانی نمی‌خواهیم/موتلفه خریدوفروش نمی‌کند

بررسی نقش واسطه‌گری عزّت نفس در رابطۀ بین ابعاد الگوهای ارتباطات خانواده و بهزیستی معنوی

بازجویی از پسری که ساعتی قبل از خودکشی دختر جوان ، با او بوده است

عوامل بازدارنده در توسعه منجی گرایی مهدوی از دیدگاه اسلامی

نقد و بررسی مسئله &#۱۷۱;رنج&#۱۸۷; در نظریه معنویت و عقلانیت

اعتراف جوان مسافرکش:از التماس زنانی که به آنها تجاوز می کردم لذت می بردم

جوان شروری که مرد ثروتمندی را ربوده وکشته بود،۵سال بعد،بدلیل عذاب وجدان از ترکیه برگشت

حکم قصاص برای قاچاقچی مسلحی که به پلیس شلیک کرد/ مشروب خورده بودیم ؛ ماموران را به رگبار بستیم

مرکز خدمات حوزه شامل طلاب اهل سنت هم می‌شود/ حقوق استاد حوزه از یک کارگر پایین‌تر است

محدودیت‌های آزادی‌های عمومی در حکومت‌های اسلامی و سکولار

عوامل چالش زای تمدن اسلامی

مصرف بنزین به ۸۰ میلیون لیتر رسید/تهران؛ ۱۲/۵میلیون لیتر

صلاحیت رانندگان اسنپ ظرف ۴۸ ساعت تایید می‌شود

اجرای طرح ساماندهی بافت فرسوده منوط به همکاری تمام دستگاه ها است

محل دقیق سقوط هواپیما مشخص نیست/۱۵ اکیپ از استان درمنطقه هستند

۱۰ دفتر تسهیل گری در استان البرز راه اندازی می شود

نامزدی داعشی‌ها در انتخابات پارلمانی عراق!

محل سقوط هواپیما در ارتفاع ۳۸۰۰ تا ۴۲۰۰ متری دنا است/ فقط تیم‌های امداد کوهستان می‌توانند به محل برسند

جزییاتی از وقوع سانحه هواپیمای تهران-یاسوج/ مه غلیظ و وزش باد مانع پیدا کردن لاشه هواپیما شده است

اطلس محیط زیست منطقه ۵ پایتخت تهیه شد

اعطای ۱۰ میلیارد تومان اعتبار به برنامه باز آفرینی شهری در کرج

احتمال فرود اضطراری و زنده بودن مسافران آی‌تی‌آر / تلاش برای کشف لاشه

رهبر انقلاب: ممکن است مردم از شخص حقیر هم انتقاد داشته باشند

تهیه پیش‌نویس قطعنامۀ شورای امنیت علیه ایران

۲۲بهمن امسال در سراسر کشور ۲۲بهمن متفاوتی بود/ مردم گله مندند اما پای انقلاب و نظام ایستاده‌اند

ارتباط کم‌خونی و کاهش حافظه

آغاز واردات ۱۰ میلیون دز واکسن آنفلوانزای پرندگان/ خبری از گسترش سویه جدید آنفلوانزا در کشور نیست

تمام ۱۷ سانحه هواپیماهای ATR ۷۲ در جهان

همراه اول رتبه دوم ارزش بازار و رتبه سوم سودآوری را کسب کرد

دومین نشست خبری وزیر آموزش و پرورش

ادغام روستای قشلاق و پسرکانلو باعث اتفاقات غیرقابل جبران می شود/ مسئولین از لحاظ وعده وعید کم نیاوردند

سقوط هواپیمای یاسوج رسما تایید شد/هواپیمای آسمان با کوه دنا برخورد کرده است

خودکشی زن جوان از پل عابر پیاده خیابان آزادی

خبر خوب معاون وزیر صنعت برای صادرکنندگان

توئیت‌های جدید ترامپ، پر چه کسانی را گرفت؟/تصاویر

هواپیمای سقوط کرده قبلا هم قربانی گرفته بود/ سابقه حوادث ای‌تی‌آر در دنیا

افزایش ۲ درصدی مرگ با قرص برنج در تهران

۳ تیم امدادی به محل سقوط هواپیمای یاسوج اعزام شد

بارش باران و برف در بیشتر محورهای مواصلاتی کشور

بزرگداشت صادق تبریزی در موزه هنرهای معاصر تهران

ژاوی: شکست پاری‏‌سن ژرمن مقابل رئال عادلانه نبود

تیمهای زمینی به محل سقوط هواپیما نزدیک شده اند/شرایط نامساعد جوی

سهم ۲۵ درصدی مردم در رفع فقر از جامعه مددجویی

اهالی خارگ نگرانی برای تامین اقلام و کالای شب عید نداشته باشند

روسای ۲ دانشگاه مسئول قرارگاه راهیان نور شدند

کد خبر: ۱۲۴۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۲۶

بایدها و نبایدها در وعده صبحانه

افرادی که مشکل وزن یا بیماری‌های متابولیک مثل کبد چرب و دیابت دارند چربی و کالری اضافه دریافت می‌کنند، بهتر است از مصرف مواد غذایی شیرین در صبحانه خود پرهیز کنند.
بایدها و نبایدها در وعده صبحانه,

به گزارش مشرق، یک متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی درباره مواغذایی ضروری در وعده صبحانه و موادی که بهتر است در این وعده مصرف نشود، توضیح داد:

دکتر تیرنگ رضا نیستانی درباره وعده صبحانه با بیان اینکه مطالعات مختلف نشان می‌دهد که وعده صبحانه باید حتما خورده شود، اظهارکرد: صبحانه بر ابعاد مختلف سلامتی ازجمله وزن و کارایی جسمی و ذهنی و بازدهی فرد آثار مثبتی دارد.

وی ادامه داد: صبحانه در دانش‌تغذیه به لحاظ ترکیب اجزایی دارد، بخش مهمی از صبحانه مربوط به گروه غلات است که می‌تواند کالری بدن را تامین کند.

این متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی با اشاره به اینکه در کشور ما نان در وعده صبحانه مصرف می‌شود، بیان کرد: در استان گیلان به‌خصوص افراد قدیمی‌تر در وعده صبحانه برنج می‌خورند که می‌تواند مفید باشد. همچنین در صبحانه باید منبع پروتیئن وجود داشته باشد که پنیر منبع بسیار غنی پروتئین است،‌همچنین عدسی و تخم مرغ هم منابع خوب پروتئین در صبحانه هستند.

بیشتر بخوانید:

چرا نباید در وعده صبحانه "پنیر" خورد؟

وی با بیان اینکه با اشاره به لزوم مصرف لبنیات به‌ویژه شیر در وعده صبحانه، بیان کرد: برخی افراد قدیمی‌تر که به آثار سلامت‌بخش ماست بر بدن معتقدند این ماده غذایی را در صبحانه مصرف می‌کنند.

عضو انستیتو تحقیقات تغذیه کشور با اشره به مصرف مواد غذایی شیرین مانند کره، مربا، خامه، و سرشیر، عنوان کرد: در این مواد به‌خصوص خامه و سرشیر ویتامین‌های محلول در چربی مانند ویتامین « آ» یافت می‌شود، از سوی دیگر این مواد به دلیل داشتن چربی و کالری بالا مضراتی نیز دارد، به بیان دیگر افرادی که مشکل وزن یا بیماری‌های متابولیک مثل کبد چرب و دیابت دارند چربی و کالری اضافه دریافت می‌کنند، بهتر است از مصرف مواد غذایی شیرین در صبحانه خود پرهیز کنند.

وی با تاکید بر اینکه مصرف سبزیجات در صبحانه خوب است، اضافه کرد: برخی افراد نان و پنیر را با سبزی یا خیار وگوجه می‌خورند که این مواد غذایی با تامین ویتامین «سی» و آنتی‌اکسیدان‌های دیگر می‌تواند به سلامت تغذیه فرد کمک کند، همچنین برخی همراه با نان و پنیر و گردو می‌خورند اما این ماده کالری بالایی داشته و منبع غنی انرژی است لذا باید در مصرف آن جانب اعتدال رعایت شود،‌بنابراین  مصرف دو عدد گردو در وعده صبحانه کافی است.

مصرف سوسیس و کالباس به عنوان محرک اشتها

این استاد دانشگاه با تاکید براینکه  آب‌میوه، کیک، کلوچه و شیرکاکائو صبحانه نبوده و تنقلاتی هستند که به جای صبحانه مصرف می‌شوند، اظهار کرد: کورن فلکس‌ها غلات صبحانه‌ای هستند که می‌توانند گزینه خوبی برای صبحانه باشند اما این ماده انواع مختلفی دارند بهترین نوع آن کورن‌فلکس‌هایی هست که شکر افزوده نداشته و فیبر زیاد دارند و اگر میوه خشک نیز داشته باشند، بسیار مناسب است.

وی خاطرنشان کرد: کورن‌فلکس به ویژه برای افرادی که نگران وزن خود هستند و ورزشکاران می‌تواند بخشی از صبحانه باشد، همچنین از آنجا که هر فرد در طول روز باید ۳ تا ۵ بار مصرف میوه داشته باشد، مصرف یک واحد میوه در وعده صبحانه عادت پسندیده‌ای است و می‌تواند به حفظ سلامت و شادابی فرد کمک کند.

این متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی با بیان اینکه مصرف مواد غذایی مانند کوکو و کتلت در صبحانه خوب بوده و به‌خصوص برای کودکانی‌ که تمایلی به خوردن صبحانه ندارند می‌تواند به عنوان عامل ترغیب، مفید باشد، تصریح کرد: من با مصرف سوسیس و کالباس مخالفتی ندارم به شرط آنکه اولا مصرف این مواد غذایی زیاد نبوده و همچنین سوسیس و کالباس مصرفی از انواع مرغوب که چربی کمتری دارند یا  گیاهی باشد،‌ این مواد غذایی می‌تواند به عنوان محرک اشتها برای افرادی که صبحانه‌خور نیستند به کار رود.

منبع: طبنا

برچسب ها:



نظر شما
نام:
ایمیل:  
وب سایت:
نظر*: