جمعه ۲۹ دی ۱۳۹۶

حرف مردم

آخرین اخبار

کشف ۳ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در خراسان شمالی

٣ مصدوم در واژگونی ٢۰٧ در محور بجنورد به باباامان

عکس/ دیدار رئیس مجلس سوریه با ظریف

اژه‌ای: نمی‌شود با بهشت و جهنم مردم کار نداشت

تذکر نمایندگان به رئیس جمهور برای رسیدگی به تخلفات صورت گرفته در بنیاد شهید و امور ایثاگران

فاطمه معتمدآریا داور جشنواره شد

ثبت وام های تغذیه و زیارت دانشگاه تهران تا ۷ بهمن ۹۶

وزیر دفاع، ادعای آلمان درباره مذاکرات موشکی را رد کرد

۱۱ راه‌حل برای سفر با کودک خردسال

گزارشی درباره قرص دادن به زندانیان به ما داده نشده است

آلبوم «بی محابا» با صدای محمد معتمدی منتشر شد

نامه انتقادی سردار نقدی به روحانی بعد از رفع فیلتر تلگرام: آقای رییس‌جمهور به بردگی ملت رضایت ندهید

کپک زدگی "تاق بستان" کذب است

راه‌اندازی دو خط مترو اکسپرس در پایتخت زیر تونل‌های فعلی/ مسیرها را بخوانید

گزارشی از وضعیت تیم مورد نظر مهاجم استقلال

سپرده‌گذاری کلیه دستگاه ها در بانک ها برای دریافت سود ممنوع شد

آزادکاران ملی‌پوش لهستان در روسیه اردو زدند

ترامپ تمام قوانین بین‌المللی را زیر پا می‌گذارد/ در برابر تصمیم ظالمانه وی می‌ایستیم

نتانیاهو: انتقال سفارتخانه آمریکا به قدس طی یک سال انجام می‌شود

«صداقت و واقعی بودن» از ویژگی‌های خبر خوب است

وعده نتانیاهو برای زمان انتقال سفارت به قدس

زیان صدها میلیون دلاری کشور به‌خاطر بی‌تدبیری وزارت نفت/ این مسئله در خصوص ترکمنستان هم در حال وقوع است

لاریجانی: آمریکا دنبال بر هم زدن آرامش منطقه است

آیا مهران مدیری مجری «هفت» می‌شود؟

(ویدئو) ماجرای غرق شدن رضا رشیدپور در استخر

واکنش قاسمی به مذاکره موشکی

پشت پرده‌ جشنواره موسیقی فجر چه می‌گذرد؟

ذبحِ روابط عاطفی خانواده ها با حضور بی رویه در شبکه های اجتماعی/ حضور در این فضا مستلزم غنای فرهنگی

لعاب حرفه‌ای بر فوتبال بی‌صاحب ایران

رژیم صهیونیستی تونلی در جنوب غزه را منفجر کرد

کشف محموله بزرگ قاچاق &#۱۷۱;بال کوسه ماهی&#۱۸۷;

صدور ۲ میلیون کارت هوشمند ملی تا این لحظه/ اعتبار کارت ملی قدیم فقط تا پایان سال ۹۶

جریان آب انتقالی به یزد وصل شد

این زن خط قرمز روس‌ها را رد کرد

برخورد عجیب «حامد کرزای» با نتانیاهو

خوردن «جو دوسر» در صبحانه راهی برای مقابله با آرتروز

بارش برف در شمال شرق استان تهران آغاز شد

کشف محموله بزرگ قاچاق &#۱۷۱;بال کوسه ماهی&#۱۸۷;

عضویت همزمان نمایندگان در مجامع و شوراها محدود شد

نمایندگان مجلس برای تصویب مناطق آزاد همکاری کنند

کاشف آردا توران برای آذری‌ها الماس می تراشد؟

مادر «سه شهید» درگذشت + عکس

سرقت اینترنتی نوجوان ۱۶ ساله از ۵۴ حساب بانکی

مسابقات ۵گانه نیروی زمینی سپاه + عکس

ایران در رسانه‌های جهان/ سردرگمی شرکت‌ها برای تجارت با ایران پس از ضرب‌الاجل برجامی ترامپ

کرسی ترویجی «نقد و بررسی نظریه رئالیسم شبکه‌ای» برگزار می‌شود

درخواست مک‌کین ار کنگره درباره حمله ترامپ به رسانه‌ها

عکس/ مراسم ترحیم افسر دوم نفتکش سانچی

ربات‌های خبرنگار؛ تهدید یا فرصت برای آینده حرفه‌ خبرنگاری؟!

صهیونیست‌ها با اقتصاد ما چه کرده‌اند؟

کد خبر: ۱۰۹۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
رئیس شورای رقابت مطرح کرد

افزایش ۷ میلیونی قیمت خودرو از کارخانه تا بازار طبیعی نیست

رئیس شورای رقابت با بیان این که از درب کارخانه تا بازار مصرف، افزایش ۴۰۰ هزار تومانی قیمت خودرو طبیعی است گفت: افزایش هفت میلیون تومانی برخی خودروها مثل رنو ساندرو در چارچوب مقررات و دستورالعمل تنظیمی ما نیست.
 افزایش ۷ میلیونی قیمت خودرو از کارخانه تا بازار طبیعی نیست ,

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رضا شیوا در ارتباط تلفنی با برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: در ایران سه نوع خودرو داریم، وارداتی، مونتاژی و ساخت داخل و آنچه حاشیه بازار داخلی نخواهد داشت خودروهای خانواده پراید و پژوه هستند و شورای رقابت دستورالعمل تنظیم قیمت آنها را ارائه نموده است.

او ادامه داد: از درب کارخانه تا بازار مصرف، افزایش 400 هزار تومانی قیمت طبیعی است. افزایش هفت میلیون تومانی برخی خودروها مثل رنو ساندرو در چارچوب مقررات و دستورالعمل تنظیمی ما نیست و نظارتی بر آنها نیست.

شیوا گفت: حداکثر مواقع افزایش تقاضا سبب افزایش قیمت می شود و این کاملاً معمولی است. ما فقط در مورد خودروهای زیر 45 میلیون تومان اجازه ورود داریم.

احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان در ارتباط تلفنی با این برنامه گفت: برای آنکه جلوی افزایش قیمت را بگیریم باید افزایش تقاضا را متوقف کنیم اگر کارخانه ها ثبت نام فروش خودرو نداشته باشند و فقط بازار حاشیه اقدام به معامله کند افزایش تقاضا کاهش می یابد.

شیوا در ادامه گفت: اگر خودرو برای ارائه داشته باشیم تقاضا افزایش نمی یابد، در کشور ما هر وقت عرضه کم می شود تقاضا افزایش پیدا می کند.

نعمت بخش پاسخ شیوا را اینگونه داد: وقتی حاشیه سود بانکی کم شود مردم پول خود را به سمت بازار خودرو یا دیگر بازارها می برند و بلافاصله بعد از اعلام فروش در سایت ها، اقدام به خرید خودرو می کنند در ضمن در اقتصاد وقتی عرضه با تقاضا برابر نباشد نرخ منطقی هم بوجود نمی آید.

شیوا در پاسخ گفت: در علم اقتصاد وقتی عرضه و تقاضا برابر نباشد نرخ منطقی هم بوجود نمی آید. در حال حاضر شرایط بگونه ای است که با کاهش واردات خودروهای خاص هر کس پولی دارد دلش می خواهد اقدام به خرید کند تا با رقم بالاتری بفروشد.

یک کارشناس صنعت خودرو هم گفت: صنعت خودروی کشور نیازمند پایش دقیق و جدی است.

فربد زاوه در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: پایش و بررسی های گوناگونی در سال های اخیر برای صنعت خودرو صورت گرفته اما هیچگاه از روی کاغذ فراتر نرفته است.

کاکائی عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت در سوی دیگر این برنامه گفت: متأسفانه در کشور ما مکانیسم تحقیق و توسعه و پایش دقیق وجود ندارد بنابراین بازخورد مناسبی هم دستگیر کارشناسان صنعت خودرو نشده است.

او ادامه داد: صنعت خودروی ما یک موضوع چندوجهی است، در این صنعت چشم بسته ای وجود ندارد از خودروساز تا دلالان حاشیه بازار با چشمان باز اقدام به کار می کنند.

ملکی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در دیگر ارتباط تلفنی با این برنامه گفت: باید پذیرفت که مراودات سیاسی بین المللی در انتقال دانش فنی و تکنولوژی مؤثر است و معمولاً در سیاست گذاری هایمان نادیده گرفته می شود.

او ادامه داد: خودروسازهای ما در چهار سال اخیر تکان هایی خورده اند و گام هایی در راه تحقیق و توسعه برداشته اند.

زاوه کارشناس خودرو در استودیو گفت: با توجه به آمار سال قبل یک میلیون و 250 هزار خودروی سواری در کشور تولید شده و از این تعداد حدود یک میلیون و پنجاه هزار خودرو به تعبیر عده ای تولید داخل است و 200 هزار دستگاه خودرو وارداتی هستند. اینجا سؤال پیش می آید که از تعداد یک میلیون و پنجاه هزار دستگاه خودرو تولید داخل که حدود 13 سال روی خط تولید هستند چه تعداد به کجا می تواند صادر شود؟

کاکائی استاد دانشگاه در استودیو گفت: واردات خودروهای چینی فقط برای تأمین بازار داخلی است و ارزآوری خاصی ندارد.

زاوه در سوی مقابل گفت: ما نباید در اتاقی در بسته به جای مردم تصمیم بگیریم زیرا نتیجه می شود افزایش 7 تا 100 میلیونی ارزش برخی خودروها، متأسفانه نوسانات سیاسی وزارت صنعت ناشی از مدیریت بازار خودرو سبب این تفاوت قیمت ها می شود.

کاکائی در خصوص خودروهای سی کی دی گفت: اگر بخواهیم مانع از ورود خودروهای سی کی دی (قطعات منفصله) شویم بطور کل سیاست خودرو به هم می ریزد.

زاوه گفت: متأسفانه خودروهایی داریم که سالانه فقط 100 عدد وارد می شود و این اتفاق اصلاً توجیه علمی اقتصادی ندارد.

او ادامه داد: ما به عنوان یک ایرانی با توجه به پتانسیل موجود می توانیم روی مواد معدنی و اولیه ارزان، کارگر ارزان، مواد نفتی ارزان سرمایه گذاری کنیم. نباید فکر کنیم که اگر ECU خودرو تولید کنیم الزاماً برد کرده ایم ما باید به سمت تولیداتی برویم که برایمان ارزش افزوده به همراه داشته باشد.

کاکائی در طرف مقابل گفت: با توجه به اینکه 40 سال تحریم را در کارنامه ساله های قبل داریم در حال حاضر باید به سمت تولید کالاهای استراتژیک برویم حتی اگر ضرر بدهیم زیرا این ضرر مقطعی است.

انتهای پیام/

برچسب ها:



نظر شما
نام:
ایمیل:  
وب سایت:
نظر*: