یکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۶

حرف مردم

آخرین اخبار

کتابخانه مرکزی بجنورد آماده بهره برداری/افتتاح 8 کتابخانه روستایی تا پایان سال جاری

قتل شبه‌عمد شهروندان زلزله‌زده و لزوم اعلام جرم دادستان

مناظرات امام رضا(ع) شبهات بسیاری از دانشمندان را رفع می‌کرد

شب‌های سرد بی‌سرپناهی در روستاهای سرپل ذهاب/ آب و برق همچنان قطع است + فیلم

جزئیات قتل دختر ایرانی توسط مرد افغان!

شکنجه، پسر شاه سابق عربستان را راهی بیمارستان کرد

ترافیک پرحجم و روان در سرپل ذهاب/ ممنوعیت تردد خودروهای فاقد مجوز در کرمانشاه/ مه‌گرفتگی در محورهای خراسان رضوی و اردبیل

آتش سوزی منزل مسکونی در روستای الله وردی خان/ مرد 40 ساله جان باخت

حضور و خدمت رسانی بسیج سازندگی خراسان شمالی در مناطق زلزله زده کرمانشاه

توصیه علی مطهری به دولت

قیمت نفت تا کجا بالا می‌رود؟

مجلس نگران طرح تحول سلامت است/ دولت پاسخگو باشد

اخاذی گروهک منافقین به بهانه زلزله کرمانشاه

ششمین سالگرد شهادت سردار حسن طهرانی مقدم برگزار شد

چراغ سبز سنا برای نافرمانی هسته‌ای علیه ترامپ

کره شمالی ترامپ را به مرگ محکوم کرد

هدف احمدی‌نژادی‌ها از زنبیل دست گرفتن و تحصن در حرم حضرت عبدالعظیم

مصدومان زلزله پارس آباد درمان شدند/انتقال دختر ۱۳ ساله به اردبیل

اظهار نظر عجیب یک بازیکن لیگ برتری

تاملی بر نقش پارادوکسیکال فرانسه؛ هم بازار و هم تهدید ایران

آخر و عاقبت دخالت سعودی در لبنان

شناسایی هویت پیکر مطهر شهید اسلامی پس از ۳۱ سال

کیهان: آقای عارف! راه را اشتباه رفته‌ای فراکسیون امید را منحل کن

استیضاح وزیر بخاطر عدم تشکیل صندوق حق درمان کارگران

دستگیری زوج سارق هنگام فرار در خیابان دماوند

۳ اقدامی که جهان اسلام باید درباره پیامبر(ص) انجام دهد/چرایی خلقت عالم برای نبی خاتم

نگرانی‌ مقام‌های دولت آمریکا از رفتارهای «نسنجیده» بن‌ سلمان

اندیشه "مشکل‌گشا بودن رابطه با آمریکا" تفکری خطرناک است‌

خرم: اصولگرایان وحاکمیت‌میل مذاکره با اصلاح طلبان ندارند

ارسال ۷۰۰ تن کمک مردم کرمانشاه به مناطق زلزله زده استان

قطار تهران- تبریز از ریل خارج شد

تاملی بر نقش پارادوکسیکال فرانسه؛ هم بازار و هم تهدید ایران

آمریکا از بازی دوگانه خود در سوریه چه هدفی دارد؟

حضور &#۱۷۱;میثم مطیعی&#۱۸۷; در روستاهای زلزله زده سر پل ذهاب

پاسخ فلاحت پیشه، به نماینده کرمانشاه، درباره تعداد کشته‌های زلزله ۷/۳ ریشتری غرب ایران

اورژانس تا برقراری«وضعیت سفید»در مناطق زلزله زده مستقر خواهد بود

زمان جدید بازپرداخت سپرده‌های موسسه کاسپین اعلام شد

نقش و جایگاه مردم در الگوی مردم سالاری اسلامی از دیدگاه مقام معظم رهبری

عامل ایجاد کانال های مستهجن و ناشر تصاویر خصوصی در بجنورد دستگیر شد

بانوی فعال بجنوردی به عنوان مروج کتابخوانی در سطح ملی تقدیر شد

شرایط آگهی استخدام مخصوص فارغ التحصیلان برتر دانشگاهها در وزارت نفت (سال ۹۶):

آیین معارفه شهردار جدید بجنورد

نو عروس بجنوردی جهیزیه خود را به مردم کرمانشاه اهدا کرد

افزایش 5 درصدی وقف در بجنورد / وقف زمینه ساز اشتغال است

آمادگی کامل هلال احمر خراسان شمالی برای امداد رسانی به زلزله زدگان غرب کشور

روح الله براتیان شهردار بجنورد شد

سامانه بارشی استان خراسان شمالی را در بر می گیرد / کاهش 10 درجه ای دما

شخص بجنوردی که زلزله را قبل از وقوع با فرمول علمی پیش بینی می کند/ زلزله 5.7 ریشتری بجنورد را پیش بینی کردم اما مسئولان توجهی نکردند

سوگواری چهلم واقعه عاشورا در بجنورد

آتش سوزی منزل مسکونی در کوچه شهید یزدانی بجنورد

کد خبر: ۱۰۹۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
رئیس شورای رقابت مطرح کرد

افزایش ۷ میلیونی قیمت خودرو از کارخانه تا بازار طبیعی نیست

رئیس شورای رقابت با بیان این که از درب کارخانه تا بازار مصرف، افزایش ۴۰۰ هزار تومانی قیمت خودرو طبیعی است گفت: افزایش هفت میلیون تومانی برخی خودروها مثل رنو ساندرو در چارچوب مقررات و دستورالعمل تنظیمی ما نیست.
 افزایش ۷ میلیونی قیمت خودرو از کارخانه تا بازار طبیعی نیست ,

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رضا شیوا در ارتباط تلفنی با برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: در ایران سه نوع خودرو داریم، وارداتی، مونتاژی و ساخت داخل و آنچه حاشیه بازار داخلی نخواهد داشت خودروهای خانواده پراید و پژوه هستند و شورای رقابت دستورالعمل تنظیم قیمت آنها را ارائه نموده است.

او ادامه داد: از درب کارخانه تا بازار مصرف، افزایش 400 هزار تومانی قیمت طبیعی است. افزایش هفت میلیون تومانی برخی خودروها مثل رنو ساندرو در چارچوب مقررات و دستورالعمل تنظیمی ما نیست و نظارتی بر آنها نیست.

شیوا گفت: حداکثر مواقع افزایش تقاضا سبب افزایش قیمت می شود و این کاملاً معمولی است. ما فقط در مورد خودروهای زیر 45 میلیون تومان اجازه ورود داریم.

احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان در ارتباط تلفنی با این برنامه گفت: برای آنکه جلوی افزایش قیمت را بگیریم باید افزایش تقاضا را متوقف کنیم اگر کارخانه ها ثبت نام فروش خودرو نداشته باشند و فقط بازار حاشیه اقدام به معامله کند افزایش تقاضا کاهش می یابد.

شیوا در ادامه گفت: اگر خودرو برای ارائه داشته باشیم تقاضا افزایش نمی یابد، در کشور ما هر وقت عرضه کم می شود تقاضا افزایش پیدا می کند.

نعمت بخش پاسخ شیوا را اینگونه داد: وقتی حاشیه سود بانکی کم شود مردم پول خود را به سمت بازار خودرو یا دیگر بازارها می برند و بلافاصله بعد از اعلام فروش در سایت ها، اقدام به خرید خودرو می کنند در ضمن در اقتصاد وقتی عرضه با تقاضا برابر نباشد نرخ منطقی هم بوجود نمی آید.

شیوا در پاسخ گفت: در علم اقتصاد وقتی عرضه و تقاضا برابر نباشد نرخ منطقی هم بوجود نمی آید. در حال حاضر شرایط بگونه ای است که با کاهش واردات خودروهای خاص هر کس پولی دارد دلش می خواهد اقدام به خرید کند تا با رقم بالاتری بفروشد.

یک کارشناس صنعت خودرو هم گفت: صنعت خودروی کشور نیازمند پایش دقیق و جدی است.

فربد زاوه در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: پایش و بررسی های گوناگونی در سال های اخیر برای صنعت خودرو صورت گرفته اما هیچگاه از روی کاغذ فراتر نرفته است.

کاکائی عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت در سوی دیگر این برنامه گفت: متأسفانه در کشور ما مکانیسم تحقیق و توسعه و پایش دقیق وجود ندارد بنابراین بازخورد مناسبی هم دستگیر کارشناسان صنعت خودرو نشده است.

او ادامه داد: صنعت خودروی ما یک موضوع چندوجهی است، در این صنعت چشم بسته ای وجود ندارد از خودروساز تا دلالان حاشیه بازار با چشمان باز اقدام به کار می کنند.

ملکی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در دیگر ارتباط تلفنی با این برنامه گفت: باید پذیرفت که مراودات سیاسی بین المللی در انتقال دانش فنی و تکنولوژی مؤثر است و معمولاً در سیاست گذاری هایمان نادیده گرفته می شود.

او ادامه داد: خودروسازهای ما در چهار سال اخیر تکان هایی خورده اند و گام هایی در راه تحقیق و توسعه برداشته اند.

زاوه کارشناس خودرو در استودیو گفت: با توجه به آمار سال قبل یک میلیون و 250 هزار خودروی سواری در کشور تولید شده و از این تعداد حدود یک میلیون و پنجاه هزار خودرو به تعبیر عده ای تولید داخل است و 200 هزار دستگاه خودرو وارداتی هستند. اینجا سؤال پیش می آید که از تعداد یک میلیون و پنجاه هزار دستگاه خودرو تولید داخل که حدود 13 سال روی خط تولید هستند چه تعداد به کجا می تواند صادر شود؟

کاکائی استاد دانشگاه در استودیو گفت: واردات خودروهای چینی فقط برای تأمین بازار داخلی است و ارزآوری خاصی ندارد.

زاوه در سوی مقابل گفت: ما نباید در اتاقی در بسته به جای مردم تصمیم بگیریم زیرا نتیجه می شود افزایش 7 تا 100 میلیونی ارزش برخی خودروها، متأسفانه نوسانات سیاسی وزارت صنعت ناشی از مدیریت بازار خودرو سبب این تفاوت قیمت ها می شود.

کاکائی در خصوص خودروهای سی کی دی گفت: اگر بخواهیم مانع از ورود خودروهای سی کی دی (قطعات منفصله) شویم بطور کل سیاست خودرو به هم می ریزد.

زاوه گفت: متأسفانه خودروهایی داریم که سالانه فقط 100 عدد وارد می شود و این اتفاق اصلاً توجیه علمی اقتصادی ندارد.

او ادامه داد: ما به عنوان یک ایرانی با توجه به پتانسیل موجود می توانیم روی مواد معدنی و اولیه ارزان، کارگر ارزان، مواد نفتی ارزان سرمایه گذاری کنیم. نباید فکر کنیم که اگر ECU خودرو تولید کنیم الزاماً برد کرده ایم ما باید به سمت تولیداتی برویم که برایمان ارزش افزوده به همراه داشته باشد.

کاکائی در طرف مقابل گفت: با توجه به اینکه 40 سال تحریم را در کارنامه ساله های قبل داریم در حال حاضر باید به سمت تولید کالاهای استراتژیک برویم حتی اگر ضرر بدهیم زیرا این ضرر مقطعی است.

انتهای پیام/

برچسب ها:



نظر شما
نام:
ایمیل:  
وب سایت:
نظر*: